Sökresultat

Övrigt Sensor - Lexus LS -08

Direktlänk » http://www.bildelsbasen.se/118-W269932.html
Skriv ut (PDF) | saveSpara del

  • W269932
  • Köp
    Förfrågan
  • Frakt från: 110 SEK
  • Leveranstid:
  • Lagernummer: W269932 (Uppge vid kontakt)
Betalningsalternativ
Fortus faktura / Delbetala55 SEK
Swish Företag0 SEK
Postförskott / Efterkrav70 SEK
Kortbetalning / Bankbetalning0 SEK
Företagsinformation
Boets Bildemontering AB

Telefontid: 10% Rabatt på Nätorder*(se köpvillkor) Mån-Lördag 08:00-->
Telefon: 0144-20040, Fax: 0144-20070
Kundtjänst:

Butikens öppettider: 10% Rabatt på Nätorder*(se köpvillkor) Mån-Lördag 08:00-->
Boet Sågen
59992 Ödeshög (Karta) (Hemsida)

OrganisationsNr:
556770-3565

Detaljerad information om delen och fordonet
  • Del - Övrigt Sensor
Lagernummer:Position:Kvalitet: Passar fr./till årsm.
W269932A-
Originalnr:Tillverkare:Tillverkarkod:Nykod:
X70-2087-523-04-
Visuellt Artikelnummer:
Anmärkning:
2 STIFT 
Funktionalitet: OK
• Yta/Lack: Utan anmärkning
  • Fordon - Lexus LS
ChassinummerModellår:Mil:Bränsle:
JTHBL46F4050628312008-Bensin
Färg:Färgkod:Inredning:Inredningskod:
MGRÅ-SKINN-
Växellåda:Växellådsnummer:Utväxling:Gruppkod:
AUT07LLA00330--
Motor:Motorkod:Tillverkningsdatum:Registreringsdatum:
4601UR-FSE-20140215
Kaross:   
Sedan   
Anmärkning:
LS460 460 AUT 4DR SED BENSIN 

Jämför demonterade fordonets information mot ett registreringsnummer.

Köpvillkor
ÅF för SAAB, Chrylser, JEEP, Dogde och Chevrolet

Proffs På Bildelar

Öppettider
Mån-Tis 08:00-17:00
Ons-Tors 08:00-18:00
Fre 08:00-15:00
Lör 09:00-13:00



OBS Vi tar inte kort i butiken
Telefon: 0144-20040
Fax: 0144-20070
Mail: info@boetsbildemontering.se

För Försäkrings skador Faxa Cabas till 0144-20070 alt maila info@boetsbildemontering.se
(vid Cabas erhålls en betydligt högre rabatt! för att få detta gäller Cabas priset dvs halva nypriset)

Fraktpriser kan vara väldigt svårt att sätta på begagnade delar.
Det är inte alltid fraktpriset stämmer, känns det för dyrt? Ring så kollar vi.

Före köp Tänk På Följande:

Regnummer sökning är endast ett hjälpmedel det är inte lika med rätt del.
kolla original nummer, jämför med vårt stämmer detta så är det nästan alltid rätt del. Trots detta finns det undantag!
hur fort behöver ni delen välj transport sätt efter tidskrav
Meddela gärna oss om det är bråttom så skall vi göra vårat yttersta för att tillgodo se det
Är ni osäkra ring oss så hjälper vi er

Villkor Förfrågan:

Vi försöker alltid besvara eran förfrågan inom 24h
gäller ej helg samt röda dagar eller vid personal frånvaro

Villkor Order: Privat

Retur/ångerrätt: Privat

I enlighet med distansköpslagen får en vara returneras inom 14dagar från mottagandet.
Varor köpt över disk endast bytesrätt /tillgodo.
För att kunna skicka tillbaks en vara gäller Följande:

Meddela Säljaren
Ifylld retursedel tryck på länk för sedel
Varan skall emballeras väl, ni är transportansvariga
Varan skall skickas utan lösen
Plomberade varor skall fortfarande vara det för att ni skall kunna styrka att varan inte
har använts så att ett väsentligt slitage av varan kan ha uppkommit exempelvis på el-detaljer
som kan ha tagit skada av erat elsystem etc.

OBS är varan felaktig defekt eller liknande går det under garantivillkoren!

Utnyttjande av ångerrätt gäller ej outlösta paket i enligt med SDhs Branschregler.

För outlösta paket gäller följande:

Tur o Retur fraktavgift samt 20% expeditionsavgift av varans värde
om varan är specialbeställd eller anpassad efter kunds önskemål utfaller en returavgift baserad på varans typ.

Retur/Ångerrätt Gäller ej Följande: Privat

Plomberad vara som har brutits
Eldelar samt bränsledelar
Delar som används till trimning, tävlingsbruk etc
Specialbeställd eller anpassade delar efter kunds önskemål
Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Varor köpt över disk endast bytesrätt.

Garantier: Privat

Vid köp av begagnad bildel gäller följande:

Samtliga delar är kontrollerade här om inget annat anges

Säljaren ansvarar för att informera köparen om
varans kvalitet. När det gäller en begagnad vara
får köparen acceptera att den kan ha vissa brister
utan att vara felaktig enligt lagen
Läs undertexter samt kvalitets betydelse

Om varan ni erhållet visar sig vara skadad/defekt/trasig eller rent av fellevererad ersätts den av en likvärdig vara.
Ni måste därmed kontakta oss före eventuellt inköp av en ny vara,
om ni inte gör det kommer vi inte kunna godta eran retur på grund av att det klassas som ett garanti ärende och då skall delen i första hand ersättas av en ny.
Sedan skall den felaktiga varan returneras till oss,
om ni kommer överens med säljaren om något annat måste ni ha det bekräftat per mail annars kan ingen kreditering göras.

varan säljes i befintligt skick

Slitdelar som medföljer på exempelvis en motor lämnas ingen garanti på
ex remmar, kamkedjor filter med mera

I dagens bilar kan det krävas stor kunskap o teknisk utrustning
Som Kund måste du vara medveten om detta!

Delen kan behövas kodas in är ni osäker rådfråga.

Vi ersätter inte: Stillestånds Kostnader samt arbetskostnader

Samtliga delar måste vara monterade av auktoriserad bilverkstad
i enlighet med biltillverkarens rekommendationer.
Annars kan inga Garanti åtagande göras.

Retur/ångerrätt: Företag

Varan får returneras inom 8 dagar från mottagandet.
För att kunna skicka tillbaks en vara gäller Följande:

Meddela Säljaren
Ifylld retursedel tryck på länk för sedel
Varan skall emballeras väl, ni är transportansvariga
Varan skall skickas utan lösen
Plomberade varor skall fortfarande vara det för att ni skall kunna styrka att varan inte
har använts så att ett väsentligt slitage av varan kan ha uppkommit exempelvis på el-detaljer
som kan ha tagit skada av erat elsystem etc.
Kunden står för samtliga frakter samt en admin avgift på 10% min 100kr.
Varor under 250kr återtages ej!
Utnyttjande av ångerrätt gäller ej outlösta paket

För outlösta paket gäller följande:

Tur o Retur fraktavgift samt 20% expeditionsavgift av varans värde
om varan är specialbeställd eller anpassad efter kunds önskemål utfaller en returavgift baserad på varans typ.

Retur/Ångerrätt Gäller ej Följande: Företag

Plomberad vara som har brutits
El-delar samt bränsledelar
Delar som används till trimning, tävlingsbruk etc
Specialbeställd eller anpassade delar efter kunds önskemål
Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Varor under 250kr ex frakt.

Garantier: Företag

Vid köp av begagnad bildel gäller följande:

Samtliga delar är kontrollerade här om inget annat anges

Säljaren ansvarar för att informera köparen om
varans kvalitet. När det gäller en begagnad vara
får köparen acceptera att den kan ha vissa brister
utan att vara felaktig enligt lagen
Läs undertexter samt kvalitets betydelse

Om varan ni erhållet visar sig vara skadad/defekt/trasig eller rent av fellevererad ersätts den av en likvärdig vara.
Ni måste därmed kontakta oss före eventuellt inköp av en ny vara,
om ni inte gör det kommer vi inte kunna godta eran retur på grund av att det klassas som ett garanti ärende och då skall delen i första hand ersättas av en ny.
Sedan skall den felaktiga varan returneras till oss,
om ni kommer överens med säljaren om något annat måste ni ha det bekräftat per mail annars kan ingen kreditering göras.

varan säljes i befintligt skick

Slitdelar som medföljer på exempelvis en motor lämnas ingen garanti på
ex remmar, kamkedjor filter med mera

I dagens bilar kan det krävas stor kunskap o teknisk utrustning
Som Kund måste du vara medveten om detta!

Det är vanligt att en bildel som är kopplad till elsystemet kan behövas kodas in med hjälp av
diagnostikdator, rådfråga gärna

Vi ersätter inte: Stillestånds Kostnader samt arbetskostnader

Samtliga delar måste vara monterade av auktoriserad bilverkstad
i enlighet med biltillverkarens rekommendationer.
Annars kan inga Garanti åtagande göras.

Vid Garanti ärenden ersätts delen med en likvärdig om inte det är möjligt erhålls en kredit.

Leverans: Alla Kunder

Vi skickar varan inom 1-3dagar ifrån att vi mottagit ordern
normalfall samma dag beroende på tid på dygnet.(undantag finns!)

Leveranstiden beror sedan på vart varan skall och med vilket
transportbolag som används:
Posten oftast 1-4 dagar
Bussgods oftast 3-10 dagar

*Rabatt: Alla Kunder
Vi erbjuder endast rabatter på begagnade reservdelar
DVS inga rabatter på nya reservdelar

Allmänna Villkor vid byte av Motor, Växellåda, Diffar

VID INSTALLATION AV DENNA BEGAGNADE ERSÄTTNINGSMOTOR
GÄLLER FÖLJANDE ENKLA MEN MYCKET VIKTIGA ANVISNINGAR FÖR ATT UNDVIKA ONÖDIGA OCH KOSTSAMMA BESVÄR.

1. Rengör vatten och oljekylare, kontrollera läckage.
2. Kontrollera alla kylar och olje-, vacuum- och vevhusventilationsslangar, motorskador på grund av slangläckage ersätts ej.
3. Kontrollera och montera bränslesystem/tändsystem från FORDONETS motor, bränsle-/ tändsystems detaljer som följt med ersättningsmotorn utan extra kostnad garanteras ej.
4. Kontrollera så Fordonets svänghjul/koppling uppfyller fabrikantens specifikationer innan det monteras på motorn.
5. Montera alltid nya aggregatremmar sam ny kamremssats alt. Ny kamkedjesats.
6. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
7. Byt alltid termostat och vattenpump innan uppstart av den nya motorn.
8. Montera nytt oljefilter och fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer, kontrollera oljeplugg.
9. Kontrollera vevhusventilation ev , byt filter.
10.Kontrollera turbo, rengör rör slang för olja till och från turbon.

FÖRE START.

11. Kontrollera olja och vattennivå.
12. Demontera och kontrollera tändstift/glödstift, byt ut enligt fabrikantens specifikationer.
13. Kör upp oljetryck genom att köra motorn med startmotorn utan tändstift/glödstift monterat och bränsle/tändsystem strömlöst.
14. Montera tändstift/glödstift samt koppla bränsle/tändsystem. Starta motorn och låt den gå på högt tomgångs-varv ca: 2000-2500rpm tills drifttemperatur uppnåtts. Öppna värme-ventil och kontrollera vattennivån.
15. Kontrollera så inga läckage förekommer, provkör bilen försiktigt och kontrollera så inget ovanligt förekommer.

OBSERVERA!
KÖR ALDRIG MOTORN UTAN TERMOSTAT.
MOTORN RYKER PÅ GRUND AV KONSERVERINGSOLJA.
MOTORN SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.

LEVERERADE MOTORER ÄR ALLTID TAPPADE PÅ OLJOR.


BAKAXEL & DIFFERENTIAL

1. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
2. Datastyrd differential ska vara monterad av någon som har tillgång och resurser till att anpassa de elektroniska funktionerna.
3. Fyll alltid på olja och kontrollera dess nivå (finns i verkstadshandböckerna) innan ni startar bilen.

VI LEVERERAR ALLA BAKAXLAR & DIFFERENTIALER UTAN OLJA!

BAKAXLAR & DIFFERENTIALER SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.

VID INSTALLATION AV DENNA BEGAGNADE ERSÄTTNINGSVÄXELLÅDA GÄLLER FÖLJANDE ENKLA MEN MYCKET VIKTIGA ANVISNINGAR FÖR ATT UNDVIKA ONÖDIGA OCH KOSTSAMMA BESVÄR.

VID BYTE AV MANUELL VÄXELLÅDA.
1. Kontrollera så svänghjul, koppling, urtrampnings- och centrumlager om det finns, uppfyller fabrikantens specifikationer innan växellåda monteras.
2. Fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer.
3. Kontrollera att rätt mängd olja fylls på.
4. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.

VID BYTE AV AUTOMATISK VÄXELLÅDA
1.Datastyrd automatisk växellåda ska vara monterad av någon som har tillgång och resurser till att anpassa de elektroniska funktionerna.
2. DSG växellådor måste programmeras för bilen innan montering.
3. Byt ut eller rengör noga kyl samt ledningar.
4. Byt ut eller rengör filter.
5. Fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer.
6. Kontrollera att rätt mängd olja fylls på.
7. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.

OBSERVERA!
KÖR ALDRIG VÄXELLÅDAN UTAN ATT RÄTT MÄNGD OLJA ÄR PÅFYLLD.

VÄXELLÅDAN SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.

LEVERERADE VÄXELLÅDOR ÄR ALLTID TAPPADE PÅ OLJOR!


Vad Är Post Restante?

Från och med 1 November 2012 kan inte posten leverera alla typer av gods till sina ombud.
Detta medför en dyrare tjänst men ni får istället varan levererad direkt hem till dörren.
Det är därför extra viktigt att ni uppger ett korrekt mobil nummer så att posten kan kontakta er
och bestämma tid med er för avlämning av varan.
Givetvis kan man skicka alla typer av gods med denna tjänst om så önskas.

Skillnaden på Posten och Bussgods

Posten har oftast kortare leverans tid.
Bussgods är däremot oftast billigare på större varor

Posten maskin lastar sina varor, Bussgods för hand vilket gör
att Bussgods är snällare mot varan.

Bussgods kan skicka nästan alla typer av varor till sina ombud.
Posten har däremot fler ombud viktigt att ni tittar hos bussgods om
dom har ett ombud som passar in för er, var bussgods har sina ombud
hittar ni på www.Bussgods.se

Vad Skall jag göra när jag har mottagit varan:

När varan mottagits måste den kontrolleras så att inga transport
skador finns, finns det någon måste detta omgående meddelas till
transportbolaget görs inte det kan inte fraktskadan åtgärdas.

Återbetalning:

Återbetalning i Retur/garanti ärende sker efter det att vi har mottagit delen
därefter kontrolleras varan för att sedan återbetalas
i normalfall sker återbetalning varje torsdag veckan efter mottaget gods
återbetalningen sker på det sätt som ni har betalat varan i första hand.

Om du som kund inte är nöjd med din vara kan du returnera den, före retur skall du kontakta oss
Så hjälper vi dig

Vi Hoppas o Tror att ni skall bli en Nöjd Kund det är vårt mål!

Mvh Personalen på Boets bildemontering
Funktioner

saveSpara del (Sparade delar)

Skriv ut (PDF)

Övriga delar från samma fordon

Alla Övrigt Sensor till Lexus LS hos Boets Bildemontering AB (4 st)

Bilder